tisdag, november 23, 2010

Sofies tankar om relationer

Det där med hur omgivningen uppfattar olika relationer mellan två personer är gaska spännande. Det är så mkt som kan tolkas fel när man som utomstående inte vet hela historien om de inblandade.
Som tex kan man bara ta i fredags då jag var hemma hos Joel, där Oscar och hans polare Emil också var. Oscar och jag har inte setts sen Moas avskedsfest (för dryga hmm, vad blir det nu... 3 månader sen?). Så vi hade mkt att prata igen. Tydligen satt han och höll om mig under tiden vi satt och pratade, vilket varken han eller jag reflekterade över, eftersom det är så det har varit liksom. Dock gjorde Oscars kompis det och var helt övertygad om att Oscar hade fått ragg innan han ens kommit ut på krogen... Ganska kul ändå hur en sån "kompis"-sak tolkas helt annorlunda av en utomstående person som aldrig träffat oss tillsammans förut.

Jag tror att du förstår vad jag vill ha ut av detta inlägg...
Värt att tänka på i kanske...

Inga kommentarer: