torsdag, november 11, 2010

Blandat

Nu följer ett inlägg med väldigt mycket blandade saker.... Jag har så mkt i min hjärna som jag inte vet vart jag ska göra av allt. Så jag tänkte att jag ska kladda ner lite obetydliga saker här som bara dyker upp i min hjärna, och hoppas att de kan försvinna sen...

Jag vill först säga att jag faktiskt tycker om snön just nu. Det blir så mkt ljusare ute. Det är inte kolsvart längre när man går upp på morgonen... Dock är det så så pass mörkt att jag inte vågar mig ut i halkan och springa, vilket är väldigt tråkigt med tanke på att jag kommit igång på riktigt igen. Men foten är på bristningsgränsen, så ett felsteg kan sabba allt igen. Det är det inte värt!

Jag har så ont i magen just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Kemal är så söt och bjöd mig på lunch idag, Q hade faktiskt för en gångs skull jätte god mat. Dock fanns det inget laktosfritt alternativ => Kramper till tusen och så känns just nu som magen ska fräta sönder... Inte bra! Sist jag hade denna känsla tog det två dagar att bli av med den =S

Snart är det dags att ta fram den tjocka mössan. Det är så kallt ute! Tjockis-mysjackan har redan kommit fram, liksom de nya bootsen (love them!)

Min telefon har förövrigt varit skrämmande tyst denna vecka. Jag har tom skickat ett sms till mig själv bara för att titta om smsen kommer fram eller om det är ngt fel på telefonen. Men smset kom fram så telefonen fungerar. Jag får ju dessutom tre sms om dagen från jobbet, så vissa sms kommer ju uppenbarligen fram iaf... Ingen ringer heller längre. Det känns jätte deprimerande faktiskt...

Jag har fått ett jätte konstigt mail från hon som jag hyr lägenheten av. Jag fatta ingenting, och börjar bli ganska trött på att det tar 100 år för att få tag på henne. Tror att jag skickade ett ganska otrevligt mail tillbaka till henne igår. Men jag orkade inte vara trevlig.

Jag har inga pengar kvar heller. Förstår inte hur jag ska klara mig månaden ut. Nästa vecka måste jag köpa nytt SL-kort á 490:- efter det har jag lika mkt kvar, och på det ska jag gå på bio och förhoppningsvis kunna gå på dansbandspub.

Jag har lyckats blivit övertalad att gå på Harry Potter premiären som är på onsdag morgon... Det kommer troligen vara vi och en massa galna utklädda människor... Men det är väl kanske spännande det också, kanske får filmen bättre känsla om man sitter med 698 andra som skriker så fort de får syn på Daniel Radcliffe.

Börjar bli lite små trött faktiskt på folk som inte kan vara lite diskreta också... Jag menar efter 2,5 år, GE UPP!

Jag tycker själv faktiskt också att det är jätte konstigt att jag inte är psyktrött, med tanke på att  jag de senaste två veckorna snittar på 3 timmar effektiv sömn. Jag förstår inte att jag inte kan sova längre. Och när jag väl sover drömmer jag en massa konstiga och jobbiga saker. Eller jag förstår väl egentligen varför jag inte kan sova eftersom jag har en så full hjärna. Men borde inte hjärnan bli trött om den går på helvarv hela dagarna? Kanske går jag bara på överskottsenergi för tillfället, och snart bryter jag ihop och somnar stående eller ngt...

Jag har blivit som en jävla häst eller ngt sånt också. Som går dör utan att ana något alls och sen helt plötsligt dyker det upp ett "spöke" precis bredvid mig. Idag så gick jag helt utan några onda aningar genvägen till tunnelbanan påväg till skolan. I början av stigen så finns det en gammal stubbe som man måste passera. Och Helt plötsligt när den var bredvid den såg den jätte mycket ut som en katt. Vilket ledde till att jag av ren förvåning hoppade två meter rakt upp i lyften och tre meter åt andra sidan rakt in i skogen. Eller som när jag gick hem från tunnelbanan då det blåste till och helt plötsligt började löven som jag nästan gick på röra sig => jag tog mig en tur i luften igen. Precis så fungerar hästarna också, kan gå där hur lugnt som helst. Men när man minst anar det så dyker det upp ett "spöke" i form av en konstig skugga, sten ect.

Jag tittar på tv för sällan, för jag tycker tom att reklamen är spännande... Är det helt normalt?!

Ja, det blev en del. Antar att ingen har orkat läsa det, men det var skönt att bara skriva av sig lite.
Ha det bäst du som orkade med att läsa ända hit...!

2 kommentarer:

Elif sa...

hahahaha konstigt nog orkade jag läsa :) Vi kanske är lite konstiga den här terminen! Ta hand om dig gumman :) Du ä välkommen att sova här de nätter du inte kan sova! Puss

Fi sa...

Haha aa, trodde faktiskt inte att någon skulle orka göra det ;)
Söt du är! Vi får kolla ut ngn kväll som funkar så kommer jag och sover hos dig!