måndag, november 29, 2010

1:a advent

Idag är det första advent och det firas självklart med ljus i hela lägenheten! Och det sedvanliga adventsfikat är ju också ett måste. Detta år blev det fika tillsammans med Elif och hennes mamma. Dock blev det inga lussekatter, trots en intensiv jakt. Den började på Ica där tanten före oss måste ha tagit de sista (jag funderade på att "råka" packa ner hennes lussekatter i min påse) ;). Jakten gick sedan vidare till pressbyrån, där var det slut på dom färdig bakade bullarna. Men det låg ofärdiga i fysboxen för glassen som jag försökte köpa, men den j*vla kassören vägrade sälja dom till mig. Cafét intill hade stängt, och inte heller godiskiosken hade några lussekatter.
Så fikat fick bli med pepparkakor, glögg, russin och mandel. Men det gick det också =p

Lite av mitt adventspynt




Inga kommentarer: