söndag, november 21, 2010

Oförglömliga citat

Hur tillbringar man inte dagen efter om inte med en kompis och en bra film! Vilken film passar då inte bättre än den oförgömliga Mysteriet på Greveholm. Helt klart den bästa julkalendern som gjorts!
Hela serien är så klockren! Här nedan följer några helt fantastiska och oförglömliga citat, kom dessutom ihåg att citaten ska uttalas på skånska ;p

Astrid - "Hawaiiskjorta? Ska du ha hawaiiskjortan med dig mitt i vintern!?"
Leif - "Är det redan vinter? Men.. det var ju sommar nyss.. Var har hösten tagit vägen? Tänk, snart är det vår!"

Ivar - "Pappa såg du, Lillan tog nyckeln!"
Leif - "Bra Lillan! Övar du lite till kan du bli väskryckare!"

Astrid - "Åh nej, duken! Men Leif, stå inte bara där, gör nåt!
Leif - "Vad då?"
Astrid - "Det vet väl inte jag, det är ju du som är ingenjör!"

Nissen - "Gladalaxen till grönagäddan"

Astrid - "Snor från spöken, spöksnor!"

Ivar - "Ska vi ha sälle? "

Leif - "Nej Melitta, man blir inte kär i nittonåringar som kör motorcyckel."
Melitta - "Vem blir man kär i då?"
Leif -"Ja.. en trevlig och sund ingengör, där kan det hetta till."

Lillan - "Ni ljuger det ser jag på er!"
Staffan - "Vaa? syyyns de?"

Leif - "Det där känner jag igen. Det var en fysiklärare som sa åt mig att hämta en såndan. Jag hade väl pratat lite för mycket eller trixat för mycket på en lektion eller något. Iallafall så gick jag ner till vaktmästaren men han sa att jag skulle gå till trä slöjden och fråga föreståndande där. Men när jag kom dit så sa han Att..Jag..Var...Dum...I..Huvudet! Vet du vad han sa, det finns inget verktyg som heter synvinkel och ett ögonmått är ett mått man tar med sina egna ögon. Då förstod jag att jag hade blivit lurad."

2 kommentarer:

Mica sa...

Haha;D inget går upp mot lite Mysteriet Från Greveholm-nostalgi!

Fi sa...

Hehe nee verkligen inte! Inget går upp emot en gammal klassiker som Greveolm!