lördag, april 17, 2010

Starka ord

Det finns två ord som har en starkare betydelse än alla andra ord. Dessa ord är Älska och Hat. Många missbrukar dessa ord ganska mycket. Vilket gör att vissa har tappat respekten för dem. Dock finns respekten kvar där för mig...

Det ordet som jag har svårast med är ordet älska, eller jag älskar dig. Det finns bara två i hela mitt liv jag har sagt det till och verkligen menat det. Den ena av dessa är min hund. En ända gång har jag sagt det ordet utan att mena det -på fyllan dessutom-, men det är något som jag hoppas att jag aldrig mer gör om!
Att vara kär och att älska någon är helt skilda saker för mig. Att vara kär är något som är helt underbart, men är utbytligt. När du älskar någon gör du det med varenda cell i din kropp, du skulle göra allt för den! Du skulle utan tvekan gebort hela din frihet och liv för den du älskar, för att du vet att utan den du älskar finns det bara mörker. Livet skulle inte betyda något alls utan den vid din sida.

Hat är det andra ordet som nästan är ännu starkare än älska. Hat är något som verkligen kan förstöra, Hat kan om man inte passar sig bryta ner människor till en stor svart klump. Många blandar ihop hat med rädsla och att ogilla. Hat är något som får dig att vilja plåga livet ur någon, när du önskar det mest illa som kan hända faktiskt händer ngn. Allt annat som man ogillar är något som man kanske egentligen inte bryr sig om eller ngt som man vet att man skulle kunna ändra på om man bara jobbar för att få det bättre. Men med hat är det försent
Jag kan säga att det finns en personer som jag kan säga att jag verkligen verkligen hatar. Dock finns det har det genom åren funnits många som inte varit långt ifrån... Idag blev det en till som nog kan räknas till den skaran...

Inga kommentarer: