måndag, april 19, 2010

Dvärgar

Vad alla runt omkring mig skaffar barn just nu! Jag förstår inte... För mig känns det lite som att man missar en massa av sitt ungdomsliv om man skaffar barn så tidigt... Eller kanske är det bara jag som känner att jag inte hunnit med att göra allt jag vill innan jag äns börjar fundera på barn. Jag vill ut och resa, ha galna (och ansvarslösa) fester, kunna åka och komma som jag vill, plugga klart, ha ett bra jobb som kan försörja ett barn. Det känns som att man missar det mesta av detta i och med att man sätter ett barn till världen. Jag är inte beredd att offra allt det. Man är bara ung och galen en gång, även om många tror att man kan vara ung och dum när barnen har vuxit upp så tror jag inte på det alls. Vem ska man då vara gammal ung med? Alla andra losers som inser vid 40 att de missat en del av livet? Nja, det är inget för mig helt enkelt...

Lev livet nu och se fram emot en lugn framtid ist för tvärt om (för det kommer aldrig hända!)

Inga kommentarer: