torsdag, juli 23, 2009

Ullared Here We Come!! Dag 2

Jag tror att klockan var runt fyra när jag första gången insåg att det stört regnade en hel del ute. Men jag tänkte att det vara nog bara en skur som drog över och somnade om. När jag vaknade nästa gång vid 8.30 efter en jätte konstig dröm och tuberculossjuka barn insåg jag att det fortfarande regnade lika... Jag låg och lysnade på regnet och hoppades att jag skulle höra en antydan att störtskuren skulle ge sig innan jag insåg att dom andra också låg vakna och lyssnade. Vi låg ett tag och försökte komma fram till vad som fortfarande var tort och vad som hunnit bli blött. Tillslut kände Katarina och Ingrid att vi behövde göra ngt, så de sprang ut från tältet till bilen och hämtade torra kläder och gick och gjorde sig iording. När dom gick ut ur tältet insåg dom att vi lyckts ställa tältet i en liten grop, så runt om tältet hade vi nästan 1dm vatten.

Medan dom var iväg till badrummet passade jag på att äta frukost, när dom sedan kom tillbaka bytte vi och jag sprang iväg och tog på mig regnmunderingen. När jag var tillbaka hade I & K börjat göra iordning och packat ut allt ur tältet så vi skulle kunna packa ihop det. För att få det så lite blött som möjligt tänkte vi att vi skulle försöka ta ur alla pinnar och försöka vika ihop innertältet under pressar och utter tältet. Sagt och gjort och vi får ut innertältet västan tort. Resten var det bara att ge upp att få någorlunda tort, så de försöker vi bara få det värsta vattnet att rinna av från. När vi är klara tar vi bilen till toaletten och K och I hoppar in en sista gång och försöker sätta på sig torra kläder, vilket var ganska svårt då det mesta var blött...

Vi är alla överrens om att vi har tröttnat på att tälta så vi bestämmer oss för att åka till Ullared och G-kås redan denna dag.


Väl framme i Ullared dit Ingrids GPS också hittade så fint fick vi leta i nästan 50 minuter efter en parkeringsplats. Tillslut efter att ha orsakat trafikkaous när vi blev fast i en korsning med bilar som trykte på från alla håll samt en bil framför som försökte backa fick vi en parkeringsblats ganska nära ingången. När vi kom in runt kl 13 (tror jag att det var) tappade vi bort varandra ganska fort. Men vi stötte på varandra med jämna mellanrum. Efter ett tag träffades vi och gick ut och åt. Vi åt på ett ställe med snabb thai-mat som var som snabbmat brukar vara...
Sen gick vi runt på de andra outleterna ett tag, hehe tittade självklart in i martinshops outlet ;-p. Hittade också typ världens näst snyggaste skor inne på scoret, dock fanns bara storlekarna inna och efter min storlek, så jag fick gå därifrån utan skor =-(.
Inne på själv G-kås hittade jag dock en massa saker. Passade bla på att köpa mig en epilator =-p samt en massa annat smått och gått.
När vi skulle betala vann ingrid den som handlade för mest ;-) jag kom på en god andra plats.
Efter att ha kommit ut och packat in allt i bilen var klockan 20.17 när vi rullade ut från parkeringen. Eftersom vi inte hade mkt som var tort hade vi bestämt oss för att åka hemmåt.

Ca klockan 2.30 landade jag efter vårat korta men intensiva äventyr ute i in stuga i Hampe.


Tack för ännu en rolig och minnesvärd resa!!!

Inga kommentarer: