tisdag, juli 21, 2009

resumé

Nästa rseumé

17 juli
När jag vaknade efter krogenrundan började jag städa efter förfesten. Efter att ha diskat i vad som kändes som en evighet lagade jag mat och tog med mig Telly till Hampe.
Ute i Hampe stod gräsklippning på schemat. Det känns verkligen som att jag inte gör annat än att klippa gräset, städa och springa på krogen ;-p.
När jag klippt klart framsidan kommer det en bil som jag inte känner igen och ställer sig på Björns garageuppfart. Det visade sig vara våra nya grannar som var ute och kollade läget. Jag stod och pratade med dom ett tag innan jag fortsatte med mitt jobb. När jag klippte gräset utanför vardagsrumsfönstren låg det som jag fasat för i många år i hopringlat i gräset. Nämligen en liten ORM =-S. Alla som känner mig vet vad som händer med Sofie när en sådan dycker upp. Jag vann OS-gund i kortdistans på min väg in i huset där jag stängde och låste alla fönster och dörrar. Väl inne ringde jag panikslaget mamma som fick lugna ner mig. Ca 30 minuter senare vågade jag mig ut igen och klippte klart gräset.
När det var klippt tog jag en promenad bort till mormor där jag satt ett tag och tjatade lite. Jag hade verkligen ingen lust att åka från Hampe den dagen!
Men när jag kom hem igen runt kl 22 satt hela gatan samlad på ljugarbänken hos grannen, så jag gick in och hämtade ett par Smirnoff Ice och slog mig ner jag också. När mitt dricka var slut hämtade Marie lite vin som vi delade på och polisen var inte sen med att bjuda på ngt liköraktigt heller (fast det var bra mkt starkare än vanlig likör brukar vara). Så lite lagom rund under fötterna gick jag hem ett par timmar senare när jag inte stod ut med dom jävla myggen längre...
18 Juli
Upp i lagom tid för att hinna fixa voven lite fin innan det var dags att lämna bort henne på hennes semester hos Anna-Lena. Uch vad tom det skulle bli att lämna bort henne! klockan 11 var jag iaf hos Anna-Lena där jag hjälpte henne att klippa klorna på Sockan. Sedan bjöd hon på fika innan jag var tvungen för att åka för att hinna till jobbet. och jobba den näst sista turen innan det blev semester!!!


19 Juli
Jag jobbade min sista dag inför semestern! Egentligen hade vi alla som jobbade helg på jobbet bestämt att vi skulle gå ut tillsammans på Björnstugan, men alla hoppade av pga det dålig vädret. Dock hade jag pratat med Mica som lovat att hon skulle med och hon hade i sin tur dragit med Ida och Moa. Ida skulle ut för första gången i sitt liv =-p.
Men gud vad tom det var utan ngn vove när jag kom hem innan jag fick sällskap av Ida och Moa, tillsist kom även Mica.
Vi hade ganska mysigt hemma, men vi var ändå ett ganska speciellt gäng. Alla utom Moa hade på ngt sätt delat kille. Men inga sura miner där iaf, jag tror att vi alla ligger på samma nivå när det gäller det...
Eftersom jag var den ända som hade cykel (Mica hade fått skjuts av sin mamma och Moa & Ida av Anton) hade vi bestämt oss för att gå upp på stan. Men när vi gått till slutet av min gata tröttnade alla på regnet och gick hem och beställde en taxi ist.
Väl inne på krogen var det inge folk överhuvudtaget. Men det kommer fram ett gäng killar och började prata med oss. Vilket slutade med att vi dansade ihop hela kvällen. efter ett tag upptäckte jag arr Mica var försvunnen och det visade sig att hon gått hem.
Dum som jag var gav haf bort mitt ragg till Ida, jag ångrar det lite nu, han var ganska het faktiskt... Men men, vad gör man inte för den som är ute för första gången? ;-p
Hemma igen visade det sig vara helt fel av mig att ge bort honom också, för Ida kan inte släppa att han dansat så nära och ville ta kontakt med honom igen bara för att säga att hon inte tyckte om att han dansade så nära...
Det var en ganska kul kväll iaf =-p






























Tack för en Kul kväll!!




20 juli
Första semesterdagen!
Försöka styra upp den kommande resan och fixa inför den stod på schemat. Som valnig belev jag ganska rastlös den första semesterdagen. Men jag klippte gräset och plockade en massa vinbär tillsammans med Emma innan vi bestämde att vi skulle åka ut till Marieberg och shoppa lite.
Vi hade en jätte mysig dag tillsammans, det är inte ofta som jag verkligen känner att jag uppskattar att ha en syrra, men detta var en av få gånger. Jag längtar verkligen tills vi ska tillbringa en dag tillsammans på Liseberg. Dock tror jag inte att Emma tycker att det ska bli så kul att gå med mig där, men jag ska göra mitt bästa för att få henne att ändra mening =-)


21 juli
Idag blev det biltvätt i regnet, med ett wax it wett medel. Det blev ganska bra tillslut =-p. Sen fick sig bilden en riktig damsugning också så den skulle vara fin till den kommande dagens ävnetyr =-p
När bilen var tvättad och klar åkte jag och handlade det sista inför resan samt kollade olja och lufttryck i däcken. Så var bilen FIT FOR FIGHT!

Inga kommentarer: