torsdag, juli 16, 2009

Ännu en resumé

Ännu en resumé

16 Juli

Ledig!

Upp tidigt för att ge Telly ett bad. Som vanligt belv det en del bråk inne i duschen för att jag ville at hon skulle stå stilla inne i hörnet. Men eftersom hon inte tycker om vatten så mycket ville hon hellre försöka ta sig ut. Efter ca 40 minuter var hon iaf färdig inne i duschen, så då blev det ut och försöka skaka av sig allt vatten så fort som möjligt och självklart få sin belöning (ett grisöra).

Medan hunden låg ute och dorkade i solen passade jag på att damsuga och torka golv. Och för att voven ite skulle komma in medan golvet var blött och lämna fula tass-avtryck på golvet ställde jag schampoo-korgen framför dörren på den sidan hon brukar gå in på, och Telly fattade inte att det var helt öppet på andra sidan. Så hon stod och skällde, gnälde och ylade för att få komma in ist för att gå runt korgen, ibland är min huind lite knäp ;-)

Vid kl 15 åkte jag och hämtade upp Katarina så hon fick följa med och handla inför kvällen.

Klockan 16.25 var vi hemma igen och 5 minuter senare kom Joel och Moa. Någon kvart efter det dök även Ingrid upp.

Vi bakade pizza och Joel hade bakat hallonpaj. Till den skulle man ha vaniljsås, det hade tydligen blivit lite bråk innan delar av familjen Adolfsson åkte till mig mellan Moa och Joel om hur vida man skulle ha Marzan sås eller vaniljsås. vilket resulterade i att det blev bägge två. Tror att Moas marzansås vann tävlingen i att vara godast, dock var jag ett starkt fan av joels "fluffiga" vaniljsås.








Sen blev det utgång till Frimis! Där MixMegapols artistjakt skulle gå av stapeln =-p.
inne på frimis blev det gratis champanje och singstar (där jag vann ;-).
På scen var bland annat våra kära förfest idoler BWO, hehe dom var grymma live! Det var en super mysig kväll!











15 juli
Jobbade dag denna dag. När jag slutat blev det till att snabba sig hem och in i duschen för att sticka iväg och träffa Yourstone vid WUC. Det var egentligen sagt att vi skulle ses uppe på stan, men eftersom det var så fint väder ändrade jag planerna till en promenad i stadsparken ist. Så straxt före klockan 18 skrämde jag slag på honom när jag stack in huvudet i hans bil och sa hej. Vi började med att gå runt StoraHolmen (som han påstod hette lillaholmen ;-), men jag vissade mig ha rätt (som alltid ;-)). sen gick vi in i stadsparken och tittade lite i rosenträdgården, där fanns det hur mkt fina rosor som helst! Jag skulle egentligen ha velat komma tillbaka dit med min kamera och ta riktiga bilder, men det hann jag aldrig innan rosorna vissnat bort =-(.
Det var verkligen jätte kul att träffas igen och det fanns många år att gå igenom och många minnen att prata!



Hemma efter promenaden igen blev det gräsklippning och lite smått fortsättning på städen som påbörjats dagen innan.



Den 14 juli
Eftersom jag gick ett sånt där skit pass mellan 12.30-21.30 denna dag hann jag inte med att göra så mkt. Det som hanns med var att påbörja att städa och laga mat innan plikten kallade...


Den 13 Juli
Denna dag fick jag besök från det förflutna eller vad man ska säga efter jobbet. Jag satt hemma på MSN lite lagom trött efter en dag på jobbet när Yourstone började prata med mig. vi pratade ett tag på msn och gick igenom lite problem som han hade innan han frågade om han kunde ringa. Så vi pratade en stund i telefon innan det blev bestämt att han skulle titta förbi en snabbis. Hehe den stackarn fick inte komma innanför dörren när han kom, för jag hade inte städat på ngn vecka och det såg förjävligt ut inne. Men han var medveten om det så vi satt ute och pratade ett tag innan han skulle åka och hämta sin fru på jobbet. Vi hann också bestämma att vi skulle träffas ett par dagar senare =-)



Den 12 juli
Denna dag hände det inget spec, satt mest hemma och gjorde inget alls. Hehe lite halvbakis kanske ;-)



Den 11 Juli
Eftersom att Sussi var sjuk så fick jag hoppa in och jobba med kvalificerad övertid denna dag. Vilket betydde en lön på 270 kr i timmen... Inte allt för fel ;-p plötsligt känndes det som att jag inte hade ett jobb med så dåligt betallt ;-p
På kvällen var det sedan länge bestämt att det skulle bli en krogen runda på Frimis med "The old gang". Så efter jobbet var det hem och vila lite, fixa ordning hunden som marita och kent skulle ta hand om under kvällen/natten. Fixa ordning mig och sen iväg igen!
På förfesten träffade jag Björn som gick i min klass i nian. Ganska så otippat att träffa honom hemma hos Ingrid! Förfesten var superkul med massr av SingStar som dock visades i svartvitt eftersom att ingen utav oss tre civilingenjörer eller någon annan heller för den delen fick igång färgen. Men efter lite trix kom iaf ljudet och den svartvita bilden igång och vi sjung glatt på.
När det bev dags att gå kom jag och Arvid på att vi behövde ta ut pengar, så vi sprang iväg till bankomaten. När vi sedan kom fram till kön var dom andra redan påväg in. Och eftersom jag inte är så bra på att ställa mig sist i kön gick jag fram till ett par killar och började prata engelska med dom. Efter ett tag börjar dom prata med Arvid också, och Arvid som inte rikitigt vet vad han ska säga börjar förklara att jag är från Peru (Peru av alla länder i hela världen liksom?!). Men jag spelar med och förklarar att mina föräldrar bodde i Sverige när jag föddes men flyttade till Peru starxt efteråt. Och dom duma blåsta killarna gick på det, så ist för att stå i kö 30-45 minuter stod vi där 5 minuter innan vi kom in tackvare dom.
Väl inne på frimis tappade jag bort alla andra hela tiden, men jag brydde mig inte så mkt om det. Jag roade mig för mig själv genom att se till att bli bjuden på en massa shots och drinkar. Ångrar dock att jag inte höll fast vid den killen jag träffade i början av kvällen som hade eget företag och bodde i Sundbyberg. Han hade fan varit perfekt!
Det var en extremt lyckad kväll iaf!




Inga kommentarer: