fredag, juli 10, 2009

Kaus på jobbet igen...

Jobba dag. Kaus på jobbet igen. Jag fattar inte varför alla har blivit så dåliga samtidigt?!
Hemma igen kokade jag saft av flädern som jag plockat, så om tre dagar kommer det finnas hemmakokt flädersaft om någon vill komma och smaka??!!

Sen kom jag på att jag glömt säga en sak på jobbet innan jag åkte så jag ringde bort och fick tag på Effi. Då bestämde vi att jag skulle ta med mig voven en stund bort så hon skulle kunna öva lite på sin hundrädla. När jag kom till jobbet igen var det ännu mer kaos än när jag lämnade det. Anledningen var att Sussan ringd eoch sjukskrev sig 20 minuter efter att hennes arbetspass hade börjat... Så det var panik över att få in folk till kvällen samt till helgen som hon skulle jobba.

Och eftersom jag var där blev jag tillfrågad om jag kunde tänka mig att hoppa in och jobba morgondagen. Och så blev det också. Så nu är det bestämt att jag ska hoppa in och jobba morgondagen och få kvall-övertid vilket betyder att jag kommer ha en timlön på 270 kr! Plötsligt var inte min lön så dålig längre! =-p

Hemma från jobbet igen diskade jag och kände mig ännu mer hushållig så jag ställde mig och lagade en massa matlådor. Tornfisklåda blev det =-p

När det var klart var det dags att ta sig ut på en långpromenad med vovse-gullet. Vi gick runt rävgången och spången tillbaka. Det var jätte längesen jag gick den rundan, så jag hade nästan glömt bort hur fint det är!





Inga kommentarer: