måndag, juli 06, 2009

Stockholm över en dag

Denna dag hade jag bokat en sn där billig bussresa upp til sthlmför att hämta posten och hänga nycklarna i tuben så att kakelkillarna kan komma in och kakla om mitt kök.

Väl på bussen somnade jag snabbt och sov som en stock halva resan, resten av tiden satt jag och sms terroriserade folk. Uppe i Sthlm satte jag mig då på den gröna linjen för att ta mig hem till Vällingby. Inne i lägenheten fanns det lite brev som låg och väntade på mig bla ett från min läkare där det stod att jag fått en ny som var "mycket fotkunnig ortoped" och att jag skulle bli kallad på en poliklinisk undersökning av honom.

När jag fixat lite i lägenheten gick jag ut på stan för att gå på K:5. Där var det hur mycket rea som helt, helt sjuk kul!

Klockan ett hade jag bestämt att jag skulle träffa Mica vid t-uppgången vid gamla skogen dör hon bor under sommaren. Jag tittade lite på lägenheten som var jätte fin och sen tog vi en promenad i området som också var jätte fint! Efter att ha sett inte så lite mörka moln som hotade en bit bort bestämde vi oss för att vända om och gå på stan ist.

Inne i city visade jag runt Mica till alla de bästa ställena av de olika affärskedjorna samt visade henne lite guldklimpar som vi inte har i Örebro.

Efter en rolig men energikrävande dag tog jag bussen hemåt igen klockan 18. Hemma i Örebro igen packade jag bilen och åkte ut till Hampe.

Inga kommentarer: