torsdag, juli 02, 2009

Äventyr med Ingrid

Ingrid kom som planerat ut och joinade mig i Hampe. Hon fick låna sin farmors lilla söta bil. VI hade dagen innan bestämt att vi skulle ta Botten Anna uten sväng på sjön. Så när Ingrid anlände packade vi den lilla skrindan och gav oss av till båthamnen. Syrranfick också hon följa med som gast ombord.

Haha onär vi skulle starta och bege oss ut från hamnen blev det en favorit i repris med en motor som stannade när vi började backa. Men med lite gräl med syrran kom vi ialla fall iväg.
Ute på sjön låg vattnet spegelblankt! Vilket betydde att det inte belv mycket av att segla av. Så vi gick på motor raka vägen ut till Fåran (med undantag från de gånger som Emma fick styra båten medan jag fixade med ngt annat, för då åkte vi sicksack). Ute på Fåran låg mamma och pappa så vi lade till bredvid dem.

Ute på Fåran belv det en massa sol och bad. Vi låg ganska länge ute i vattnet på revet och solade och pratade allt från gamla minnen och framtiden till annat skvaller om allt och ingeting. Framåt kl 16.30 började vi dra oss inåt land igen, där vi träffade Moa och spelade lite kubb och grillade. Efter ett tag kom Moa på att vi skulle låna kanoterna nere vid fritidsbyn och paddla kanot. Så vi åkte upp till Leffe och hämtade nyckeln. Men när vi skulle låsa upp hänglåsen fick vi inte upp det ena, så i slut änden blev det ingen paddlning trots allt. Hemma igen lite små deppiga över att vår paddeltur tog slut lite för snabbt bestämmer vi oss för att åka ner och bada iaf. Och då kommer det fram att Ingrid aldrig badat näck i hela sitt liv. Så jag och Moa tvingade i henne näck. När alla vi låg där och simmade omkring i det fria kom det självklart ett par som också skulle bada. Så snabbt som synden försökte vi krypa upp och få på oss handdukarna.

Efter detta del-ävnetyr tog Moa sin cykel upp till sig och Ingrid sin mormors lilla mini bil hem.
Tack alla som deltog för en super rolig dag!