fredag, mars 18, 2011

The point

Någonstans i ett tentaplugg kommer man till den punkten där man känner att "NEJ, nu får det var nog!". Man bryr sig inte riktigt hur det kommer att gå, bara man blir av med tentahelveten. Någonstans där ger man upp och tänker "En omtenta är ju inte hela världen", för att sedan dagen efter gå iväg och skriva tentan (och förhoppningsvis klara den!).Den punkten kom jag till kl 17.37 idag. Nu får det fan gå som det går imon (det borde vara dödsstraff på att lägga tentor på lördagar!), jag orkar inte bry mig längre!

Men ingen vila, ingen ro för det. Till på måndag ska jag ha en hemtenta klar är tanken, så jag slipper ta den med mig upp till S-vall senare i veckan. För på måndag börjar projekt Kvantmekanik inlämning. Längtar så till på onsdag då allt är över! Gud vad skönt det ska bli och hinna med och andas igen, få tillbaka sitt liv igen. Det finns ingen känsla som beskriver den som är när sista tentan är färdig... Helt underbar, lääängtar som sagt!!!

Inga kommentarer: