måndag, mars 07, 2011

Springa för livet

Det gör gör fortfarande ont i hjärtat när jag tänker tillbaka på min gamla vän och om hur hennes pojkvän tog ifrån henne sitt liv. Jag hoppas fortfarande att hon vakna upp och sluta acceptera den psykiska misshandel som han faktiskt utsatte henne för. Jag har i alla fall hittat en låt som verkligen beskriver det hon berättade för mig innan hon slutade prata med mig.

Sara Varga – Spring för livet

Det gör ont i hjärtat när jag lyssnar på låten. Samtidigt så känner jag att den bringar någon slags hopp, men det krävs en stor insikt och erkännande av sig själv från henne. Men jag vet att en gång i tiden var hon så stark så hon hade orkat det. Det är bara att hoppas att hon kan leta i sitt inre och hitta den styrkan igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är seriöst störd, det är dig det är synd om ,och jag hoppas att du inser att du förstör/förstört din vänskap med H

Fi sa...

Hej Jacob! Jag vet inte om du går tillbaka och läser detta svar... Men det är ingen idé att du är anonym.. Man är aldrig anonym på internet... Men det är inte lätt att veta om man inte ens har lyckats gå ut gymnasiet...

Men iaf så var det inte det jag ville kommentera egentligen... Utan det var (precis som jag sagt till dig innan)så som Hanna fick erat förhållande att framgå inför sina vänner. Sen kanske inte allt hon berättade som du sa och gjorde mot henne sant, men jag har svårt att se hur hon kan ljuga om att hennes pojkvän går omkring och säger att hon är tjock, eller raderar kontakter från hennes telefonbok som DU inte anser är "bra vänner" för henne, eller tvingar henne äta paprika, eller testar henne genom att börja låtsasbråka och åker därifrån bara för att se hur hon reagerar, eller bestämmer vilka kläder hon inte får ha på sig, eller tvingar henne att åka ut till ditt lilla hus och sitta själv där medan du är ute och jagar bara för att du ska veta vart du har henne, eller tvingar henne att ställa in med sina kompisar bara för att du själv tycker att du är viktigare för henne att umgås med, hon har tom sagt att hon inte vågar göra slut med dig för att hon tror att du kommer ta ditt eget liv om hon gör det, och det vill hon inte ha på sitt samvete... Listan kan göras näst intill oändligt lång och som sagt så har hon inte sagt en bra sak om dig till någon i "vårt gäng" mer än att du skickar söta sms... Det säger ganska mkt om vad hon egentligen tycker om dig.

Kanske ngt för dig att tänka igenom...

Anonym sa...

För det första så är det inte Jacob som skrev det och inte Hanna heller ,utan det är Kajsa Hannas lillasyster , jag tänker inte ens kommentera det du skriv ,bara att det är skit lågt av dig att hoppa på Jacob en person du inte känner ,bara hört genom Hanna ,du överdriver i dina anklagelser tycker jag eftersom jag vet allt som har hänt mellan dom två, och allt var i början ,släpp det gå vidare med ditt liv , och det viktigaste låt Hanna leva sitt liv själv ,du som hennes kompis ska stöta henne och vara glad för hennes skull ,men inte ens det klara du ,jag förstår att Hanna har sagt upp bekantskapen med dig! Har aldrig sett Hanna så lycklig som nu!

Fi sa...

Ok, ditt IP visar att du befinner dig ute vid jacob... Jo, det mesta jag vet har jag hört genom H. Men vissa saker har han sagt rent ut till alla i det lilla gänget som vi var... Och det är inte bara till mig som hon berättat alla dessa saker, utan det är fler som hört henne säga samma sak... Och som sagt så har jag jätte svårt att tro att hon ljuger om att han gjort och sagt allt det där... Folk i allmänhet brukar ju vilja att ens kompisar ska tycka om sin respektive... Och som jag har fått höra så börjar oftast kvinnomisshandel på det sättet som hon har beskrivit, så jag är rädd för hur det kan komma att utvecklas...
Det är väl bra att hon är glad, men hon är åå andra sidan jävligt bra på att vara "glad" också. Det måste du som hennes syster också veta... Och som du säger så är vi inte så mkt kompisar längre, så jag ser ingen anl till att stötta henne i vad jag tror är det största misstaget i sitt liv som hon kommer begå... Men det finns nog knappast någon som hoppas mer än jag att Jacob inte är samma person som hon beskrivit för mig...