fredag, mars 11, 2011

Första dagen

Stockholm har verkligen visat upp sin bästa sida de senaste dagarna! Det är bara att erkänna att jag verkligen gillar Sthlm som stad. En dag som denna kan man inte göra annat!
Idag har jag dock bytt tillbaka till tjockjackan då jag frös halvt ihjäl i yllejackan igår. Men idag var första gången sedan november som jag gick ut utan att ha mössa på mig. Så underbart att ha solen i ögonen och känna hur vinden lekar med håret. Det enda som saknas är an kjol som fladdrar runt benen och prasslet av segel. Nåja, kanske saknas värmen, ljudet av vatten som klickar mot båten och  fiskmåsarnas skrik för att känslan ska bli verklig. Men snart är man där.
Kanske snarare än man kan tro, då jag på söndag kommer att ge mig in i sommarlivet om bara så för några timmar, då det blir en dag på båtmässan med trevligt sällskap =p

Nee, nu får jag sluta drömma mig bort! Dags att sätta sig ner ett tag på campus och försöka plugga lite själv, eftersom vår övning tydligen var inställd idag... Sen blir det hem och fixa till imon =p

Inga kommentarer: