onsdag, juli 28, 2010

Underbara ljud

Jag sitter ute i min lilla stugan utanför storstugan. Efter att ha tröttnat på att ligga och tittat på tv med pappa tog jag mig ut till mitt eget lilla kryp in. Under den lilla färden emellan stugorna hör jag hur naturen börjar komma in i nattrytmerna också. Det är verkligen sommar när syrsorna spelar sin sång för mig. Det är så rofyllt på något sätt... Nu sitter jag med fönstret öppet och lyssnar trotts att det börjar bli lite små kyligt i det ända rummet i stugan och med rädsla över att få in en massa nattligt insekter som söker sig mot ljuset. Jag önskar nästan att det fanns någon här som kunde stänga fönstret när jag somnat, så jag kunde få somna till det sövande ljudet också... Men jag får i stället snart stänga fönstret och upp täcket till hakan och försöka få upp värmen igen...

Inga kommentarer: