lördag, juli 24, 2010

Avskedsfest

Så var det då dags för Moa att ha sin avskedsfest. Efter an massa fix och trix var även Moas present färdig och det blev dags att ge sig av 2 km rakt upp i skogen där den stora festen skulle gå av stapeln =p
Påväg upp träffade jag Joel som var påväg för att hämta Johanna vid bussen i Odensbacken. Efter ca 20 min ringde en smått förtvivlad Johanna till Henke och talade om att hon sett Joel gå fram till en annan tjej och pratat med henne och sedan åkt, utan att plocka upp någon. När han kom hem igen sa han att det inte stod någon där och väntade, så vi ringde henne igen och kollade, men hon stod där. Så jag följde med i bilen och där vid busshållsplatsen hittade vi henne =)

Hemma igen hade regnet börjat komma. Stackars Johannes, Lucas och Joel som fixat hela dagen med att sätta upp lampr, dj-utröstning och rökmaskin i trädgården fick ställa sig och plocka ner allt igen. Men då kom Moa på att vi kunde plocka ner allt från verandan och sätta upp det där ist. Sagt och gjort! Och vilken jävla fest det blev! Fy fan vad kul! Det var disco så det hördes ett par km bort! Haha mina grannar hade ringt till våra kära föräldrar och undrat vad det var för oljud uppe i skogen ;p

När klockan var 00.30 kom vi på den exelenta idéen om att åka ner att bada näck... Sagt och gjort! Eftersom det blåste storm ute och regnet slog som spön i backen fixade jag ihop två chaufförer som kunde köra ner till stranden hos mig. Väl där var vi bara tre kvar av 9 st som från början sagt att vi skulle bada. När vi tre kom ut från bilen banagde Johanna också, så kvar blev bara jag och Henke. Vi tog oss de 100 meterna ner till stranden, vilket var 100 otroligt jobbiga och kalla meter. Väl nere vid vattnet slog vågorna in som om man var utomlands och badade, tror aldrig jag har sett så stora vågor i vår lilla sjö! Men det var nästan lika kallt i vattnet som det var i luften. Fy fan, jag frös resten av kvällen. Jag frös så mkt när vi kom tillbaka till festen att jag inte ens kunde ta mig hem på natten... Så Moa fick ligga och värma mig hela natten ;)

En grymt kul fest måste jag iaf säga!
Is it raining man?! No, ist raining water ;)
s
Vanligt folk har med sig chips eller godis när de går på fest, men Johannes hade med sig ett kilo korv ist..!?
Festen är inte igång fören västarna är på ;p
 

Inga kommentarer: