fredag, juni 18, 2010

Tokstolla

Min vove är en riktig tokstolla hon. Hon har fått för sig att hon ska testa runt bland olika sorters mat för att hitta ngn som är extra god eller ngt...
Det började med att hon en morgon bara tvär slutade att äta sin egen mat, men godis, tugben och grannens hunds mat gick hur bra som helst... Men naiva lilla jag trodde iaf att hon kanske hade ont i munnen och tyckte att hennes mat var för hård att tugga. Så jag åkte till affären och köpte mat till små små (typ chihuahuahundar) i ett annat märke än det som vi brukar he. Den maten glufsade hon glatt i sig i en och en halv vecka, sen dög inte den längre... Då åkte pappa iväg och köpte mat till stora hundar i samma sort som chihuahua maten. Även denna mat var den bästa hon ätit i ca två veckor. Igår bestämde hon sig för att inte äta den maten heller, så nu är vi inne på den fjärde sortens mat... Och denna mat är verkligen den bästa (tycker hon iaf idag...)!! Så nu har vi fyra halvuppätna påsar med hundmat som hon vägrar äta upp...


Ja, min hund vet ju vad hon vill iaf och är envis som synden själv! Men man får nog bestämma lite över sitt eget år när man blir 91 år (13 människoår). Och ja, jag erkänner, min hund är bortskämd!!

Inga kommentarer: