tisdag, juni 21, 2011

Vaken

Idag är min hund billig. Klockan 02.48 kom hon första gången och gav mig en puss på armen. Då sa jag åt henne att lägga dig ner. kl 03.33 kom hon andra gången och började buffa på hela mig. Den gången såg jag att hon ville ut. Så vi tog en liten promenad och kissade lite då och gick sedan in och lade oss igen. Dock vägrade sötnosen min att lägga sig, för hon skulle prongt ligga inne i mitt rum som är fullt med saker både högt och lågt efter flyttan, så det finns knappt plats för en sovande hund på golvet. Men efter att ha stått och buffat, slickat mig på armarna och stått och glott på mig i en dryg halvtimme trängde hon sig ner på golvet. Sedan vaknade hon klockan 05.23 och stod och buffade och buffade och buffade på mig. Det spelade ingen roll om jag flyttade mig så långt in jag kunde i sängen, hon räckte dit iaf... i 20 min höll hon på ett par minuter senare ringde min väckarklocka och sa att det var dags att gå upp till jobbet.
Nu ligger hunden och sover som en stock, och vill inte alls hålla mig sällskap till frukosten. Gahh kan hon inte sova när jag sover ist!?!?!?!

Inga kommentarer: