lördag, juni 18, 2011

Flytt

Idag klockan 7.30 bar det av med mamma, pappa och en stor kärra mot Sthlm för att flytta ur alla möbler och återlämna nycklarna.
Väl där uppe insåg vi att det inte skulla ta så lång tid. Så jag ringde så fort vi kom upp till min (forna)hyresvärd och frågade om hon kunde komma till kl 14. Hon svarade att hon kunde vara där till tidigast kl 15. Fine tänkte vi, en timme mer kanske inte spelade någon roll. Klockan 12.20 var vi färdiga med allt som skulle göras, så vi gick och köpte lite mat och satte oss vid ett bord ute på gården och väntade. Vi visste att det skulle ta ca en timme för henne att ta sig till oss. Så vi gjorde ingen brådska utan satt och åt och pratade till klockan var 14.30. Då ringde jag och frågade vart hon var, hon svarade att hon bara skulle packa ihop det sista och åka sedan. Men inte kom hon... Klockan 16.13 ringde hon och sa att hon var vid IKEA Kungenskurva och att det var en halvtimme kvar. Men inte fören klockan var 17.02 dök hon upp på gården. Så jävla irriterad på henne! Men hon godkände städningen och jag lämnade tillbaka nycklarna och fick tillbaka min deposition (så nu är jag äntligen lite rik igen!!! =D). Så nu slipper jag henne något mer!! Så skönt eftersom hon har strulat så otroligt mycket hela jävla fucking tiden med allt som går att strula till det med...

Men nu bor jag verkligen i Örebro över sommaren. Vet faktiskt inte hur det känns. Ganska jobbigt tror jag, att anpassa sig till föräldrar och syster igen. Att inte få bestämma ngt själv igen. Nej jag tycker nog inte om detta egentligen. Tur att det bara handlar om sommaren...

Inga kommentarer: