fredag, juni 10, 2011

Tid

När man blir väckt kl 05.30 på morgonen av att systra mi vill ha hjälp med att sätta på lösögonfransar och inte kan somna om efter det kan det bli lite tid över till bloggen.
Jag tänkte göra ett ganska gigantiskt inlägg nu med lite bilder från den gångna veckan.
MYS PÅ KTH
 Det är tur att man inte vuxit upp än och fortfarande leker med maten...
 Det var Elif
 jag
Och Johanna som roade oss efter att alla tentor mm var avslutat för denna period och termin - Nu SOMMARLOV!
 Johanna roade sig själv efter att precis kommit ut från sin tenta...
 Elif var lite sur på SjAB och roade sig sedan med att vända på bokstäverna...
 ---
Dramatik - Ambulansen kom och skulle hämta upp en alkis som satt i parken. Dock vägrade han att följa med in i bilen (vår hypotes var att vi var tre tjejer där som solade toppless ;)), så tillslut fick polis tillkallas. Jag och Johanna roade oss med att spana in poliserna. ;)
 När vi satt där i parken kom helt plötsligt en häst och började beta.
 
 Denna bild tog jag med bara för att visa Johanna att det hade blivit en jätte fin bild om inte det där barnet hade suttit i sandlådan och varit ivägen hela tiden...

Men det är detta jag älskar med Sthlm. Man kan sitta i en park nästan mitt inne i stan och bara vara. Vi låg mer eller mindre ensamma i parken och solade och då och då dök det upp lite saker att titta på... Jag menar vem kan ana att det ska komma en häst och ställa sig och beta i en park i innerstan? En sådan sak händer bara i Sthlm. Man kan faktiskt inget annat än att älska den staden! <3

FLYTT
 Dags att säga hejdå till lite skor.
Flytten är verkligen i full gång nu. Eller jag vet förresten inte om man kan säga att den är i full gång. Den är snarare snart slut. Numer finns det bara de stora möblerna kvar i lägenheten. ALLT annat är ihop packat och hemkört till Örebro. Jag kommer sakna min lägenhet! Har ganska mycket ångest över att jag inte kommer ha någonstans som är mitt i sommar. Har tom drömmt en massa mardrömmar om det de senaste nätterna... Nee, usch för att flytta hem igen!!

MARKNADSAFTON
 Marknadsafton - gymnastikuppvisningen var i år ersatt med Flying bikes. Ganska coolt att kolla på faktiskt.
Barn på boll - Man kunde bli instoppad i en boll och försöka springa på vattnet... Barnens stora underhållning.

 Örebro är en underbart vacker stad! Med slottet mitt i stadskärnan och en underbar tillhörande slottspark utanför. Inte långt därifrån heller finns Stadsparken som blivit utnämnd till Sveriges finaste park flera år i rad.

OPENART
Jag var tvungen för att ta bild på tre av de konstverk som jag såg från OpenArt detta år. Detta bara för att jag och Ania pratade om just denna årliga, konstiga utställning som pågår under hela sommaren..


 MINA FYND
Alla fynd från marknadsaftonen. Ha dock överseende över att dessa bilder togs kl 5.30 denna morgon. Så jag ser kan se miffat trött ut på vissa av bilderna...
 Min fyndklänning som jag köpte bara för att den var så otroligt jätte jätte jätte billig (20kr). Lite tveksam till puffärmen, men ganska festig iaf =p - BikBok




 Vita linneshorts från VeroModa - fynd!

 Linne från Vila - riktigt fynd! =p

 Linne från Vila - Bra att ha linne.
 En och en halv liter balsam av Matrix, mkt bra märke! och en dust it från Oasis. Tillsammans kostade de 140 kr... Stört billigt!
 Nya sminkpenslar från Face Stockholm - 10kr st, riktigt fynd!!

Inga kommentarer: