tisdag, juni 14, 2011

Med mig?

Det är tur att man inte är den som inte bjuder på sig själv ibland.
Jag skulle åka med på en av lunchrundorna. Jag är ju som jag är och håller inte riktigt ordning på alla nya namn och personer. Så när det började bli dags att åka tänkte jag leda på hon jag skulle åka med. Eftersom jag inte kom ihåg vem av dom som var Margareta frågade jag dem som satt vid bordet. De sa att hon satt vid datorn i ett rum till till höger. Så jag gick in till höger och mkt riktigt satt det en kvinna vid en dator. Så jag gick fram och sa "Hej, jag ska åka med dig vid lunch" varpå jag fick en konstig blick "Ska du åka med mig?" jag svarade "Ja, eller är det inte du som är Margareta?" hon "Nej, jag heter Birgit och är distriktssköterska.." Jag försökte förklara att jag skulle med någon som heter Margareta. Ju mer jag pratade destomer lindade in mig i det jag sa,  så tillslut vet jag inte om hon fattade ngt alls av det jag sa. Haha, ibland ska man nog bara vara tyst ;)

Inga kommentarer: