söndag, augusti 14, 2011

Stockholm

Så var man tillbaka till huvudstaden igen, om så bara för ett par timmar. När jag klev av på stationen idag kändes det som att man på något sätt hade kommit hem. Konstig känsla eftersom jag inte ens har något hem här uppe, än... Men det är något visst med Sthlm. Kanske har jag den känslan eftersom det faktiskt är här som jag har bildat mig ett eget liv. Jag tror att jag mer och mer växer in i rollen "storsdatstjej". Man kan faktiskt inte längre tro att jag avskydde Sthlm när jag flyttad upp hit.
Nog om det, mer om mitt uppdrag här uppe denna dag. Uppdraget är att hitta ett hem under dagen. Tre destinationer är det som står på kartan, Karlaplan, Östermalms torg och Örnsberg. Är så grymt nervös över hur denna dag ska bli. Jag hoppas att det löser sig under dagen iaf!

Inga kommentarer: