fredag, augusti 26, 2011

På egen risk

Lite, eller kanske ganska mkt har hunnit hänt sedan sist.
Lärarjobbet förra veckan var kul. Väldigt lärorik för både mig och eleverna. Dock gick det kanske inte jättebra på slut testet. Men kanske är det så som de sagt till mig, att eleverna låg så pass mkt efter, så det är näst intill omöjligt att ta igen allt på en vecka... Men jag tyckte att de var så otroligt duktiga iaf! Även om det bara hade gått en vecka tyckte jag nästan att det var lite sorgligt att skiljas från dem. Mina små elever!

Helgen bjöd på en otroligt spontan utgång. Jag satt ute i stugan efter att ha fixat och haft mig med båten hela dagen när Joel ringde halv sju på kvällen och frågade om jag skulle med honom ut. Sagt och gjort, vi packade in voven i hans bil och åkte in till stan.
Utgången blev minst sagt speciell, jag tänker nog inte berätta så mkt om den här. Utan dom som vill veta mer får fråga. Men en rolig kväll var det iaf med många kära vänner! Tack för den kvällen!


Veckan som gått har varit full proppad.
Måndagens mission var att försöka få lite ordning på flyttkauset som blev när jag flyttade hem allt från både stugan och Sthlm. Om man säger så, under tiden jag har bott i stugan har det varit lugnt. För då har jag fortfarande haft dubbla garderober (en i stugan och en i stan). När sedan allt i stugan följde med in till stan fanns det ingen plats i världen för allt att få plats, så det blev en röra som heter duga!



I tisdags blev det Sthlm tillsammans med syrran, där det blev lite shopping och så kollade vi på ett rum. Jag kom hem med en klänning, ett par skitsnygga skor! och ett diadem. För syrran blev det ett jättefint linne från VeroModa och ett par vinter skor. Sen drog vi vidare mot Blackeberg, men jag säger bara det, vad tror folk egentligen?! Killen, eller ska man säga gubben (37år), som skulle hyra ut rummet var inte alls ute efter någon hyresgäst om man säger så (använd fantasin). När vi kom in i lägenheten hade han tänt upp levande ljus i hela lägenheten och satt på musik, lugna favoriter - dejtmusik.. Inne i rummet jag skulle "hyra" hade han tejpat fyrkanter i vit maskeringstejp, där han hade tänkt ställa nya möbler som han skulle köpa till mig. Bla vad han sa var en jättestor garderob och ett spegelbord/sminkbord. För det vill tjejer ha... Eller? Stor Garderob, ja-tack! Ett vitt sminkbord, nej-tack!!!! När vi sedan satt och pratade, satt han och försökte kolla min syster djupt in i ögonen medan han svarade på mina frågor, så jävla äcklig!!!

I onsdags var det egen Risk på alla sätt och vis ;) Joel och jag modifierade vårt Risk (sällskapsspel) lite och jag spelade skiten ur honom ;D Hehe the world is mine! ;p

Igår (torsdag) blev det fika och stan för hela slanten! Först tillsammans med Brino, då vi tog en fika vid kompassen. Senare på eftermiddagen blev det stan och fika tillsammans med Emma (som förövrigt åker tillbaka till Oskarshamn idag =( ). Då brändes lite pengar ;p hehe det blev en tunika i typ lite chiffongaktigt material och ett nytt nattlinne. Efter en sådan dag var det inget att välja på, utan det var bara att ta sig iväg till gymmet på kvällen.

Idag blir det lit plock här hemma, en tur på stan och så avslutas den på... Ja, vad som händer ikväll är helt öppet. Har du något som du tycker att jag ska vara med på, så hör av dig! ;p



Inga kommentarer: