tisdag, juli 19, 2011

Gahhhh!!!!

Jag blir galen på min bil just nu... Här har man lagt ut hur mkt pengar som helst på den under hela sommaren, med nya däck, försäkring, nya bromsslangar, batteri etc. Och vad får man tillbaka?!

Jo jag ska tala om för dig att Bamse tackar mig på detta sätt... klockan 22.53 kommer jag in i ondensbacken och hör hur det börjar tjuta om min bil. Jag rullar sakta in till kanten, går ur bilen och lägger handen på först vänster framdäck, inte någe varmt. Går vidare till högerframdäck, glödhett! Ringer pappa i panik, "pappa mina bromsar ligger på, jag är halvvägs ut till stugan, vad ska jag göra?!". Han meddelar att det inte är någon fara att åka den sista milen ut.
Så med en bil som skriker så högt att den väcker allt levande fortsätter jag hela vägen ut. Nu är däcket så varmt att man skulle kunna steka ägg på det utanvidare.

SÅ nu får det bli päronens bil tills pappa kommer hem och kan kolla vad det är för fel så min... Så trött jag blir!
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer: