söndag, juli 17, 2011

Åhland blev Åbo

Stress och stånk blev det innan tåget rullade mot sthlm och Silja Line färjan Gallaxy, som skulle ta oss på en dygns kryssning fram och tillbaka till Åbo (inte Åhland som jag sagt till alla att jag skulle till ;))
Sjuk och jävligt var jag, men med ett par alvedon och lite nässpray var tom jag glad!:D
På tåget bestämdes reglerna till kvällens tävling. Killarna ville att tävlingen skulle gå ut så vem som kunde ligga med flest på samma kväll, men vi tjejer var väldigt skeptiska till den tävlingen. Så det blev en liten kompromiss, där tävlingen blev vem som kunde ragga upp flest av det motsatta könet och få det på bild.

Resan började med att vi besökte buffen där det bland annat bjöds på vinbuffe. Dock var vinet bland det äckligaste jag druckit.:( efter det blev det ett första besök i tax-freen, där dricka för kvällen inhandlades. Jag är ju som jag är, och ville checka in alla olika shopper på en gång. Så när de andra handlat klart skickade jag med dem mina flaskor och tog mig bort till parfym och accessoarer. På vägen tillbaka till hytten blev jag och inbjuden så förfest i en hytt på samma våning som vi bodde så. Påväg dit mötte vi ett par andra killar som också bjöd med oss på förkrök. Dit gick vi då det visade sig att killarna vid den första förfesten hade tröttnat på att Vänta på oss (vi tjejer tar ju en stund på oss att göra oss i ordning innan en fest ;)). Dock var vi påväg att aldrig bli av med killarna på den förfesten vi gick till. Det slutade med att jag och Moa låste in oss i vår hytt och låtsades som att vi inte var där, när de stod utanför och knackade. Haha men tillslut gav dom sig, och jag och Moa begav oss då till dansgolvet, som vi ägde resten av natten! Jag lovar att det fanns inte en endaste kille som vi inte lyckades ragga upp och ta en bild tillsammans med! Det var bara att välja och vraka mellan alla på dansgolvet! Behöver jag säga att jag och Moa vann tävlingen?! Fast jag till nog utse mig själv till vinnare iaf, eftersom jag fick en bild med Johannes också ;) Hihi

När kvällen började närma sig sitt slut blev jag och Moa medbjudna på en efterfest i en av sviterna. Dock verkade han som bjöd in oss vara så full när dansgolvet väl stängde. Så vi sket i den och drog oss mot vår egna hytt istället. Där låg Moa och pratade tills jag hade tappat rösten helt och fick tillsist viska fram att hon skulle hålla käften så Jag skulle kunna somna! Och tyst blev hon i ca en timme, då hon väckte mig igen "sover du?". Så höll hon på till klockan var tio, då hon meddelade att hon tänkte gå upp om en halvtimme. Vilket jag också gjorde då.

Kryssningen avslutades sendan med en efterfest efter efterfest i sviten. Då vi träffade killen som bjöd in oss kvälleninnan utanför tax-freen. Fint ska det vara i slutet med bubbel och allt ;)

I det hela var det en jättebra kryssning! Tack alla medverkande!



Ps bilderna så alla killar kanske kommer upp här på bloggem senare när jag fått tillbaka datorn (de bilderna ligger på kameran). Annars finns några bilder att skåda i Moas album på fb ;)
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer: