tisdag, september 20, 2011

Vardag

Första gången sedan jag kom upp till Sthlm så känner jag att jag kan komma in i någon slags vardag. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men herre gud så skönt! Fast just nu vet jag iof inte om något känns som vardag =p

Mycket har hunnit hända under veckan. Eller ja, det kanske har hänt så jättemkt egentligen. Men allt som inte är vardag är ju saker som har hänt, eller?
    Hur som, så sov jag hemma hos söta Elif hela förra veckan. Verkligen guld att känna att man hade en fast punkt under veckan där man visste att man kunde ha kvar alla saker osv.
   På torsdagen började jag mitt nya jobb! Jag vet inte om jag har skrivit om att jag har fått jobb? Det har varit så mkt annat, så det kan tänkas att det har kommit lite på sidan om. Jobbet är i alla fall som lite typ läxhjälp för gymnasiets alla matematikkurser samt fysikkurserna (ink mekanik). Första dagen gick väl sådär... Inte alls samma sak som på mattekursen jag höll i somras. Men det blir nog bra det här också =)
   Fredagen var nervös, först skulle jag ut till min pappas morbror, som jag ska bo hos tills jag får min lägenhet, för att få nycklar och sånt till huset. Sen skulle jag också vara jätte hyper dyper nervös inför dagens andra möte. Men gud så bra det gick! Jag bara längtar efter mer! Kan nästan inte tänka på annat! Varför skulle jag vara så nervös?!
   Söndagen har blivit lite av min tvåttdag, så det bara att ge sig av hemåt för att bråka lite med maskinerna. På kvällen blev det ett lite försenat födelsedagsfirande av kusin vitamin Karl.Med på kallaset var även lilla Ronja, värdens sötaste lilla bebbe! Så go!
   Veckan i övrigt har flutit på Så skönt att ha en vardag, få komma till något som är hem på kvällarna. Underbart! Men jag längtar så efter helgen!

Inga kommentarer: