tisdag, september 06, 2011

En helg

Så har en ny  vecka inletts. Men innan jag går in på det så tänkte jag skriva ner lite om min helg.

Helgen inleddes med en bilfärd hem tillsammans med Johanna, hennes kusin med pojkvän samt Johannas kompis Becca. Efter att ha tagit oss farm i rusningstrafik ut till Solna lugnade bilfärden ner sig och Johanna tog över ratten. Halvvägs stannade vi och åt och efter det var lugnet slut, för då började nämligen Johannas kusins pojkvän hålla låda. Jag tror inte att någon annan fick säga något alls under resten av bilresan, och vi fick höra div "roliga" liknelser! Exempel på det är att alla människor har en katalysator inbyggd inuti sig, det är den som gör så att folk drivs framåt i sina drömmar (fråga mig inte hur han fick ihop allt detta, mend et fick han...). Vi hann även med att prata lite om jordens undergång mm. Sammanfattningsvis en spännande bilfärd.
När jag klev av i Örebro gjorde jag något som bara jag tror att jag kan göra... Det ska liksom till mig för att man ska lyckas glömma kvar sin dator i bilen som fortsatte till Filipstad med de övriga fyra i bilen... Så för tillfället är jag utan dator (får tillbaka den imon!!)

Lördagen sedan blev lugn. Det blev ett besök ut till Marieberg för att införskaffa en ny laddare till telefonen (för laddaren låg ju självklart i samma väska som datorn...). Med mig tog jag en väldigt bakfull Martin. Haha ibland är det skönt att se hur andra mår och tänka "skönt att jag faktiskt stannade hemma igår kväll...". När jag såg Martin i lördags tänkte jag verkligen så! Kvällen spenderades ute i stugan tillsammans med pappa, där vi spekulerade i om Rickard Olsson (programledaren för "Gäster med gester") och Marie Serneholt har något på gång. Det såg nästan ut som det!

Sist kommer vi till söndagen. Den var en klass för sig. En sådan där dag som allt man gör bara blir fel... Jag tänker nog inte gå in på några detaljer. Men fy fan det gick i ett hela jävla dagen. Resultatet av dagen blev iaf att båten är upptagen och iordninggjord för vintern nu. Skönt att slippa ha det hängande över sig också!
   Förresten, en rolig/konstig sak hände också. Jag vet inte om du kommer ihåg det, men vid början av sommaren skrev jag att jag var sugen på att införskaffa mig en tredje båt. Men kom fram till att det fan inte går att ha tre båtar som student... Men i söndags medan jag höll på att tvätta rent båten efter upptagningen, kom gubben som äger den båten som jag hade kollat på fram till mig sa att jag fick båten av honom om jag ville ha den. Så jag fick en båt i söndags! En båt värd minst 40 000:-, den fick jag bara sådär... Det är helt sjukt!!!! Men jag tackar och tar emot! För er som också hört mig att prata om en kille som seglat jorden runt, så är detta en likadan båt som den som han seglade i! Hihi och en sån båt ska nu bli min!!! =D

(bilder på min kommande nya båt kommer när jag fått tillbaka min dator!)

Inga kommentarer: