fredag, september 09, 2011

En mkt gald Sofie!

Nu är humöret på topp. Tänk vad bra allt kan lösa sig! Det hela handlar om min lilla boende situation just nu...
Som jag skrivit förut så hade jag fått en lägenhet i en källare i en villa på Ängbyplan. När jag tittade på det lät det som att det skulle kunna vara inflyttning ganska snart, och att tjejen som bodde där skulle få tillträde till sin nya lägenhet dagen efter att jag varit där. När jag fyra dagar senare ringde henne och frågade om tjejen hade hunnit flytta ut än fick jag till svar att hon inte ens hade fått nycklarna till lägenheten än. Jaha, en vecka till som bostadslös tänkte jag. Men veckan har gått och inte ett ljud har jag hört av frun i huset med källarlägenheten. Så jag gick in på sssb.se för att kolla in vad det fanns för lägenheter ute. Tur det, för där låg precis en sådan lägenhet som jag velat ha sedan ettan! Jag har tidiagre satt upp mig på sådana lägenheter, men eftersom det är sådan bostadskris för studenter i Sthlm brukar det krävas enormt mycket köpoäng för att få någon. Så jag har aldrig varit i närheten av att få någon. Men efter lite diskussioner med mamma och Kerstin (som jag bott hos denna vecka) satte jag upp mig på lägenheten iaf, och FICK DEN!!!!

Så nu blir det flytt till Gärdet i början på november! Ska bli så kul! Skönt att ha allting så nära ist för så långt bort! kunna ta sig till skolan på en kvart, nära till natur, nära till stan, nära till kompisar, nära till ALLT! Åå vad jag längtar!

Fram tills dess ska jag bo hos farmors bror (pappas morbror). Han bor dock en bit bort, men att bo gratis i nästan två månader tackar man inte nej till, spec inte när man vet att man kommer få en jätte fin liten lägenhet i centrum om ett litet tag =D

Så detta var anledningen till att jag somnade med ett stort leende på mina läppar igår kväll. En otrolig lättnad att allt verkligen löst sig till det bästa!


Ritningen av min lilla lägenhet (ca 26kvm)

Inga kommentarer: