tisdag, maj 25, 2010

Tentaångest?!



Upp och hoppa slöa studenter tentan står för dörren 10 timmar bort
Och ni, ni bara festar och håller på, är det såhär ni ska plugga?! Är det såhär folk blir utbrända?! Vad fan håller ni på med?
Alla orkar!
Jag orkar inte mer vill inte vara kvar, jag längtar efter liv och min käre mor och far! Maten smakar skit jag känner mig så svag, jag pluggar här och där, jag trivs inte som student! För jag vill åka hem!
Här kommer ett brev från CSN
Kraven höjs du mycket att lära
På kth är det en hel del slit
När jag kuggar en tenta får CSN panik
”Fan vad du dålig” har jag fått höra
”plugga på!!!” skriks i mitt öra
Man räknar derivata,  integraler och sånt
Varma hälsningar: er tappra student
Det är slit bara slit, och allting känns så fel
Han vill lov från sitt plugg, för snart får han ett frispel

 Den texten tillsammans med denna låt ;)
haha ska kanske leta upp en studio. Känner mig som en komplett låtskrivare ;)

Tre tentor kvar nu... ons, tor och mån.
Sen SOMMARLOV!! 
 

Inga kommentarer: