söndag, maj 09, 2010

B-vitamin

I morse när jag kom ut ur duschen och kammade igenom mitt hår och såg till min förskräckelse att jag har har en tredjedel av mitt hår i kammen. Det var då paniken kom, jag kommer vara flintskallig innan jag fyller 25 om det fortsätter på detta vis. Så jag ringde uppgivet till min kära mor och frågade vad jag skulle göra?! Svaret var att inhandla vitaminer, B-vitaminer. Så nu står jag med en burk B-komplett i min hans efter att ha varit runt på 4 olika sorters apotek innan jag hittade ngt som var öppet.

Och där kommer min nästa punkt...
Skulle det inte apoteken bli bättre efter privatiseringen?! Skulle det inte bli fler apotek och bättre öppettider och större konkurrens?!
Jag vet inte om jag kan säga att öppettider mån-fre innebär en förbättring.. Vet inte om jag vill säga att de har blivit fler apotek heller.. DÅLIGT säger jag bara! Tur att man inte springer på apoteket oftare än så...

Inga kommentarer: